This is thus the sort of event I love! Close to home, not too much in the way of crowds, just enough cars to interest you and a pleasant way to spend part of your weekend. This was the fourth year of the Montée Historique du Guichet in Chateaudun. As it is just an hour south of us we decided to pay a visit this year. I believe the course is that of an old Course de Côte dating from the fifties but today it is just for fun and the runs are not timed. However, that does not mean the drivers are not trying to go fast as can be seen below.
Ceci est donc le genre d'événement que je l'aime! Près de la maison, pas trop dans la voie de la foule, juste assez de voitures pour vous et une façon agréable de passer une partie de votre week-end intéressent. Ce fut la quatrième année de la Montée Historique du Guichet à Chateaudun. Comme il est à seulement une heure au sud de nous, nous avons décidé de payer une visite cette année. Je crois que le cours est celle d'un vieux Course de Côte datant des années cinquante, mais aujourd'hui, il est juste pour le fun et les pistes ne sont pas chronométré. Toutefois, cela ne signifie pas que les pilotes ne cherchent pas à aller vite comme on peut le voir ci-dessous.
|
The 1973 Simca Rallye 2 of Christian Lecuyer locks up wheels and brakes into the second of the tight hairpin bends |
The theme for this Montée Historique was competition cars of over 30 years old but a few exceptions were made as you might notice in my pictures below. My favourite cars were the Talbot Sunbeam Lotus Rally cars. Firstly, because they are the only rally car that I have ever driven and secondly because they are famous cars in their own right. Certainly they were driven with a certain amount of gusto! One was the Henri Toivonen / Fred Gallagher car from the 1981 San Remo Rally in which they came second and scored the points that helped Talbot win the manufacturers title that year.
Le thème de cette Montée Historique était voitures de compétition de plus de 30 ans, mais quelques exceptions ont été faites comme vous le remarquerez peut-être dans mes photos ci-dessous. Mes voitures préférées étaient les voitures Talbot Sunbeam Lotus Rallye. Tout d'abord, parce qu'ils sont la seule voiture de rallye que je l'ai jamais conduit et d'autre part parce qu'ils sont célèbres voitures dans leur propre droit. Certes, ils ont été chassés avec une certaine quantité de brio! L'un était la voiture Henri Toivonen / Fred Gallagher de la 1981 Rallye de San Remo dans laquelle ils viennent en deuxième et a marqué des points qui ont aidé Talbot remporter le titre des constructeurs cette année.
|
Trying a little too hard the driver of the exToivonen/Gallagher Talbot hits the straw bales. |
|
On the next run at the next corner, The Talbot Sunbeam Lotus makes no mistakes. |
There was also the 1981Talbot Sunbeam Lotus of the French duo Guy Fréqelin and Jean Todt.
Il y avait aussi l'1981Talbot Sunbeam Lotus du duo français Guy Fréqelin et Jean Todt
|
The ex-Fréquelin/Todt Talbot exits the first of very tight hairpins |
Another interesting and in fact unique car was the 1972 Popot FR2 driven by its maker Jean Rene Popot. It was the only single seater taking part.
Une autre voiture unique intéressante et en fait était de 1972 Popot FR2 entraînée par son créateur Jean René Popot. Il était le seul simple prise de places partie
|
Popot in the 1972 car he made at the second hairpin. |
|
Jean Rene Popot attending to his car that had lost some fluid on its previous run |
One marque of car that I had never seen before was a Hommell.
Learn more about it by clicking here.
Une marque de voiture que je ne l'avais jamais vu avant était un Hommell.
|
The Hommell Berlinette Echappement drives past the podium near the finish in La Place 18 Octobre |
|
Christel Petitjean in the Peugeot 205 Africain Raid |
La Place 18 Octobre was where the cars were parked between runs as well has having the finishing line.
La Place 18 Octobre était où les voitures étaient garées entre les courses ainsi a avoir la ligne d'arrivée.
|
Two immaculate Simca cars in La Place 18 Octobre |
|
Guy Neveux in his 1975 Alpine Renault A110 1,300 crosses the finish line |
Not room to show you all 50 or so vehicles that participated but here are a few more to give you a flavour of the event.
Pas de place pour vous montrer tous les 50 véhicules qui ont participé mais voici un peu plus de vous donner une idée de l'événement.
|
Pierre Anjouis in his 1964 Simca 1000 negotiates the chicane before the final corner |
|
Michel Revel in his 1967 Renault 8 Gordini leaving the Rue Guichet from which the climb gets its name. |
|
Gerard Huet in his 1984 Alpine Renault A310 2700 VAA drives past a café on his ascent |
|
The only Ferrari was this Mondial of Pascal Chevalier |
|
A Triumph Spitfire approaches the second hairpin |
|
Family viewing. A Peugeot 205 exits the hairpin. |
|
Fabrice Meslard in his 1958 MG A |
|
Talbot Samba Proto |
There were also some bikes;
|
A bit of fun! |
|
Not quite what it seems. |
Thanks to Ecurie 28 for organising this fun event. Chateaudun seems a nice place. Must come back to visit the Chateau sometime.
Merci à Ecurie 28 pour l'organisation de cet événement amusant. Chateaudun semble un endroit agréable. Doit revenir à visiter le château autrefois.
After breaking my camera a week ago i was back covering my 14th motoring event of the year with a new Panasonic Lumix DMC TZ70, the next model on from my last one. I was happy with the results. Hope you enjoyed the pictures!
Après avoir cassé mon appareil photo il ya une semaine, je suis de retour couvrais mon événement automobile 14e de l'année avec un nouveau Panasonic Lumix DMC TZ70, le prochain modèle sur de mon dernier. Je suis heureux avec les résultats. Espoir vous avez apprécié les photos!
John Etherton asserts his copyright to all of the photos on this blogpost. However, you may post the photos elsewhere on the web as long as you credit the photographer, John Etherton, and this blog post, Rouenlesafx@blogspot.com and provide a link to this page.
John Etherton affirme son droit d'auteur à l'ensemble des photos sur ce billet de blog. Cependant, vous pouvez poster des photos ailleurs sur le web aussi longtemps que vous créditez le photographe, John Etherton, et ce blog, Rouenlesafx@blogspot.com et fournissez un lien vers cette page.
Lovely day out, lovely weather and lovely photos. Thanks for sharing!
ReplyDelete